auto

Construit intr-o serie limitata de numai 500 de unitati pentru toata lumea, masina se prezinta intr-o singura culoare: negru-mat. Caroseria este acoperita cu o folie speciala produsa de 3M si garanteaza o protectie superioara impotriva zgarieturilor si altor agresiuni asupra vopselei masinii. Aparitia fantomatica este completata de jante mari, negre, de 19", echipate cu anvelope Continental ContiSportContact de 235/35. Acestea, ca si sistemul de franare sunt preluate de la fratele mai mic RS. Dincolo de aspectul senzational al masinii, se ascunde un monstru care va face multa valva in lumea pasionatilor de masini performante. Propulsorul de 2,5 litri in cinci pistoane este preluat de la Focus RS, dar cu modificari majore. Chiulasa, pistoanele si cilindri sunt prelucrate special pentru a face fata cresterii de putere. Nu vor fi disponibili 500 de CP cum s-ar putea crede dupa denumire, ci 350. De asemnena, cuplul motor a crescut de la 440 la 460 Nm. Suficienti pentru a produce dependenta de cele 5,6 secunde necesare demarajului de la 0 la 100 km/h. Masina are viteza maxima egala cu a Focus-ului RS, de 265 km/h. Pentru a fi siguri ca masina va putea produce performanta si anduranta, inginerii Ford impreuna cu trei piloti de curse au testat masina 10.000 km pe celebrul circuit Nurburgring Nordschleife, obinand timpi de aproximativ 8 minute!
Dar numai un aspect agresiv si o platforma tehnica nu sunt suficiente penru a multumi un client. Din acest motiv, interiorul a fost tratat special. Scaunele Recaro sunt tapitate partial in piele, plansa de bord prezinta aplicatii in stilul fibrei de carbon iar intreaga ambianta este stil racing, dar cu adaugirile specifice zilelor actuale: aer conditionat, degivrare electrica a parbrizului, instalatie audio performanta cu CD-Changer on-board, blue-tooth si USB (optional se poate instala un DVD-player cu touch-screen). Alaturi de DVD-player, cealalta optiune posibila sunt scaunele Recaro tapitate integral in piele.
Chiar daca personalizarea nu va fi foarte mare, efectul vizual al fiecarui exemplar in parte va fi garantat. Iar pentru a-si asigura clientii ca sunt doar 500 de modele puse la vanzare, cele destinate testelor pentru presa de specialitate, cele folosite in pre-productie si testare nu vor intra la numaratoare si nu vor fi puse la vanzare. Prin urmare, Ford si-a intors fata spre fanii motorsportului, aducand bucurie si in sufletele celor pentru care indicii de poluare sunt doar detalii plictisitoare si inutile.